Zaznacz stronę

Logo jest to znak, który spełnia rolę zarówno marketingową, identyfikacyjną jak i informacyjną

Ciężko wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez loga firmy Pepsi czy znanego wszystkim nadgryzionego jabuszka firmy apple. Obecność jego na wszelkich produktach jest od dawna wpisana w standard. Żadna firma ani instytucja nie może się bez niego obyć. Posiadanie logo to standard nawet dla małych blogów internetowych.

Na czym polega cały sukces logo? Człowiek od dawna operuje symbolami. Cały nasz język pisany to symbole, odpowiadające odpowiednim glosom wydawanym przez nasze ciało. Z tego też powodu lubimy identyfikować strony, firmy, produkty właśnie po ich charakterystycznych logach, do których są przypisane. Jest to powiązanie emocjonalne danej osoby z logo. Znak określany słowem logo ma tak naprawdę najmniej dwa elementy składowe:

 

Jak widzimy logo składa się z sygnetu, który jest symbolem graficznym oraz logotypu, który jest tekstowym przedstawieniem nazwy. Wszystko to jest często mylone przez internautów na różnych forach, którzy mianem loga oznaczają najróżniejsze jego elementy. Najczęściej mianem loga oznacza się sam sygnet. Warto dodać, że przede wszystkim firmy (chociaż również strony internetowe) dodają pod spodem również tekst, który jest hasłem lub mottem.

Projektowanie loga jest to skomplikowany proces, który niejednokrotnie wymaga wielu poprawek. Jeżeli projektujemy je dla siebie, to nie jest to proces jeszcze tak bardzo uciążliwy jak kreacje dla klienta, który ma na dodatek własną wizję. Często jest dalece odbiegającą od standardów, a nawet zdrowego rozsądku. Logo można dzielić na wiele typów, opisywać je itp. Jednak główna idea zawsze pozostaje identyczna.

Warto natomiast posiadać dobre i funkcjonale logo, które, nie zapominajmy,  jest odzwierciedlaniem esencji naszego przedsięwzięcia i jako pierwsze bardzo często mierzy się z naszym potencjalnym klientem.